$left
$middle
En kille ler in i kameran.

Valdemarsro gymnasium

Valdemarsro gymnasium är en anpassad gymnasieskola.

Vi vill vara en förebild när det gäller tillgänglig lärmiljö och skapa förutsättningar för lärande och utveckling för alla våra elever.

Lär känna oss

Två tjejer sitter på en bänk framför skolan. Den ena tjejen håller armen om axlarna på den andra.

Sök till oss

Vi förbereder dig för ett meningsfullt vuxenliv när det gäller arbete, boende och fritid. Under din tid hos oss har du flera perioder av praktik för att du ska kunna bestämma din framtida sysselsättning.

Två killar spelar fotbollsspel.

Utflykter och aktiviteter före och efter skoltid

Korttidstillsynen på Valdemarsro gymnasium erbjuder en avkopplande och aktiv fritid i trygg miljö med goda vuxenförebilder. Den främjar social gemenskap samt ger fysisk och psykisk stimulans.

Vi arbetar för att din fritid ska bli så varierad och rolig som möjligt med olika aktiviteter både i och utanför verksamheten.

Våra program

Administration, handel och varuhantering

Om du gillar att arbeta med kundservice, på kontor eller inom handel, är det här en bra utbildning för dig.

Fastighet, anläggning och byggnation

Detta är en utbildning som passar dig som tycker om att arbeta praktiskt med reparationer och skötsel. Fastighet, anläggning och byggnation är ett yrkesinriktat program.

Estetiska verksamheter

Är du intresserad av bild, musik och teater? Här får du arbeta med att skapa, uppleva och tolka konst och kultur. Du kommer att få göra egna arbeten och även samarbeta i gemensamma projekt.

Hälsa, vård och omsorg

Programmet är till för dig som tycker om att arbeta med människor. Du lär dig olika lekar och aktiviteter som du kan göra med barn och äldre.

Individuella programmet

Individuella programmet är en utbildning som är anpassad efter dina förutsättningar, du får en egen studieplan som utformats för att passa just dig.

Så arbetar vi för att du ska nå dina mål

Vi är en personaltät verksamhet med bland annat specialpedagoger, speciallärare, utvecklingspedagoger och elevassistenter med flera för att skapa en god lärmiljö för dig och dina skolkamrater.

Vårdnadshavares delaktighet

För oss är det viktigt att ha en bra dialog med våra elevers familj och vårdnadshavare. Ni är alltid välkomna att höra av er med frågor och funderingar. Vi har också några specifika forum för möten.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv